Nov 24, 2012

Tujuan Hidup

Assalamualikum semua orang,

Macam mana perjalanan hidup anda anda semua? Ade progression? perubahan? ataupun hidup dengan follow the flow?

While my life was like "follow the flow" (FtheF) .Senang je hidup 'follow the flow' ni, kita cuma hanya buat ape yang selalu kita buat..ulang ulang ulang dan ulang.Bosan gila! itu yang aku rasa la, tak tahu la orang lain..Cabaran tetap ada, tapi cuma, hurm..we act like 'terime je lah' tanpa ada rasa nak muhasabah diri ke, fikir balik sebab ape sesuatu itu berlaku dekat kita. Setakat ni life (FtheF) nih, macam hidup dekat zon selesa la.. macam orang malas yang tiada tujuan hidup, tiada semangat langsung, nampak je senang hidup die, tapi dalam hati bergelora tahu? rasa macam tak kena, orang lain sibuk dengan agenda masing2 untuk keselesaan hidup orang lain, tapi kita? kita syok2 hidup atas keperluan hidup kita seorang je. 


“Sebaik-baik manusia adalah orang yang
paling bermanfaat kepada orang lain”. (Hadis riwatah Thabrani)


Hidup tak cukup dengan challenge, sekali sekala kena jugak ambil risiko, maksudnya buat sesuatu yang luar dari kebiasaan kita. Jom jom jom la....WARNAKAN hidup kita. 


Rasulullah saw bersabda, “Siapa di antara kamu yang
mampu memberi manfaat kepada saudaranya, maka hendaklah ia bersegera
memberikan mafaat kepadanya” (Hadis riwayat Muslim)


Semoga berfaedah yer :)



I'm gonna change the way I live start from now on
live like (FtheF) ni sumpah x best :o
Semoga hidup kau jadi lebih bermakna dan bertambah best Farrahana Hamdon :)



1 comment:

  1. What agenda farah??hurm,,concious to know.Moga berjaya n selamat bermujadah dengan ur new way of life..Kadang2 kita merancang,tapi Allah tetapkan yang lain sebab Dia tahu itu lebih baik untuk kita.betul kn cik Farah yg kuat semangat!Gambatte!!-pesanan utk diri sendiri yg sering alpa jgak nih. :) Jom berubah sama2..Be more productive,So,lpas ni,tngok tqah tdo2 kejut smpai tqah bangun kay!!hahaa.

    ReplyDelete