Mar 13, 2013

A determination




Kalau cakap pasal determination, semua orang akan berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapai sesuatu yang diimpikan..dan mulalah monolog dalaman berkata 

yes, I am very eager to do this and that....my enthusiasm will bring me there..and bla bla bla (macam ayat interview je)

Tapi sedar tak sedar, kita suka procastinate benda yang tak sepatutnya kita lambat-lambatkan dengan memberi berbagai bagai bagai alasan, time ni la, semua kelemahan diri nak disenaraikan

ala, aku memang tak boleh la study time takde mood, ish, aku memang suka tengok korea, irresistible kot, mana boleh terlepas satu episod pun.kalau tak, stress la study je.

sedar tak sedar, kita suka compare diri kita dengan orang lain, sedangkan kita boleh beri yang terbaik untuk diri kita sendiri

ala, die lain, aku lain, die putih, aku gelap *eh?* die dari sekolah hebat dulu, aku sekolah biase je, die rajin, kiasu, aku belaja rilek2 je, memang lah die score


sedar tak sedar, satu habuk pun tarak

Orang yang tahu tak semestinya sedar..tapi org y sedar iA die tahu..

pupuklah kesedaran dan ketahuilah tujuan setiap perkara yang kita lakukan
tanyalah pada diri, ape yang sebenarnya aku dapat jika aku ikut cara orang ni, bermanfaat ke tak? did I gained something?
tanyalah pada diri, setiap ape yang kita tengok, ape yang kite cakap, ape yang kita fikir tentang orang lain, apakah effect yang kita dapat, benefit? useless?


don't let yourself being intoxicated by doing 'unusual' thing just to get a sense of 'blissful' satisfaction by hurting others


you are a decision maker, choose what's best for you and hey, choose what's best for others too!




p/s : nak duduk sebelah pun tak boleh, mahalnyaa --'
yep, call me an old fashioned, I'm just doing what's best for me and what's best for you
I may not be perfect, and I'll never be perfect, what i know i can do is improving


YNWA
"you'll never walk alone"
:)





No comments:

Post a Comment