Aug 16, 2013

It's a long way down.

The real battle is just begin. It will be more suffering. More obstacles. More ridiculous feelings will come. More tears.

Alhamdulillah, I'm going to enter the clinical year start from this Sunday. Banyak yang Allah dah ajar aku sepanjang perjuangan yang lepas. Ujian Ujian demi Ujian. Kita membesar dengan dugaan. Kalau tak ada ujian bukan hidup namanya kan. Satu yang penting. Move On :') and don't look back

1: Yep, kadang-kadang kita susah nak ikhlas, dan bila kita dah ikhlas orang salah anggap keikhlasan kita. Ikhlas bukan senang. Bukan boleh dipandang dengan mata kasar. Bukan untuk dibanggakan. Tapi ikhlas untuk mendapat Redha Ilahi. Untuk didik diri kita agar sentiasa ingat setiap orang punyai kekhilafan masing2. Manusia mana lah yang sempurna.

2: Alasan anak atas dasar kemahuan, tapi alasan ibu bapa atas dasar pengalaman. Jadi ape ape pun yang jadi, patuhlah pada Mak dan Abah anda sebab syurga di bawah tapak kaki ibu, dan ayah adalah ketua keluarga, and Obey is what pleases Him :)

Semalam balik penang hujan lacrimal gland. habis basah tudung. Memang sadiss. Bila dah duduk lama kat rumah, terasa diri terlampau attach dengan rumah dan segala isinya.sobsss T_T. Mak Abah I will work hard for you :') doakan perjalanan kite.


Bismillah, 3rd year med school.
Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin 2013.
#pray4Egypt






No comments:

Post a Comment