Sep 2, 2015

Precious

aku takut jarum, lagi lagi kalau jarum tu yang kena masuk kena cucuk dekat badan aku sendiri..memang susah nak hilangkan rasa takut dekat jarum nih. Setiap kali injectiion sikit, badan dah rasa lemah2 macam nak demam..sememangnya aku takut jarum yang akan ducucuk dekat aku.sememangnya takut.

Orang kata kalau nak improve diri, kena start dengan diri kita sendiri..Tuhan pun pesan. Jadi perasaan takut tu kena buang jauh2, at least try sekali, develop sendiri.so the only way I can do is by donating my blood :)

Memang kalau setiap perkara yang kita niatkan, mesti ada je cabaran yang mendatang.  Aku dengan penuh perasaan takut, pergilah ke Hospital Kepala Batas,Pulau Pinang. Masuk2 je hospital terus bagi macam2 alasan supaya balik semula..tapi dila dah excited gila! jelesnya..huhu, and aku pun terpaksa la follow jugak dan teruskan, walaupun daripada awal, sebenarnya cadangan aku.

Nak dipendekkan cerita, time test blood pressure, BP aku low sangat, kira x cukup syarat la..dalam hati aku dah yessssssssss! haha..tapi nurse2 kat situ semua tak puas hati sebab sebelum ni, donor2 lain cek okay je..aiseh takleh lari..4-5 kali jugak dorang try sampai lenguh biceps aku yang x seberapa nih..last2 dapat jugak baca BP aku



kalau tanya aku sakit ke tak,jawapannya tidakkk..haha! cuma time die cucuk ubat bius tu jela rasa macam kena gigit semut je :) then,bila 2nd time die masukkan jarum y sebesar batang lidi sate tu..xde rasa ape pun..alhamdulillah,selesai da nazar :D

sebenarnya aku kena cucuk 2 kali,tapi korang jangan takut la,ni rare case je,tibe pulak nak jadi kat aku kan..air mata tersimbah keluar pulak..:') huhu,sedih bercampur terharu sebab,aku kena cucuk,sedih,terharu bila dapat jugak selesaikan nazar,yang aku rasa susah jugak aku nak laksanakan,dan aku memang pantang kalau ade je invasion kat anggota badan aku aih...tapi bab nak cucuk orang lain I'm totally excited..haha!suka sebab dapat cucuk org,tapi bila dori sendiri kena,manangisss..haha
aku sarankan pegila derma darah,sangat2 ..bayangkan sesikit mana pon   darah tu korang da mungkin dapat selamatkan orang lain,berapa banyak pahala y korang da dapat?

No comments:

Post a Comment